اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

معرفی کتاب «فاطمه اسوه بشر» | برگرفته از آثار آیت‌ا... جوادی‌ آملی

  • کد خبر: ۹۴۶۳۵
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
معرفی کتاب «فاطمه اسوه بشر» | برگرفته از آثار آیت‌ا... جوادی‌ آملی
مرکز نشر اسرا که مسئولیت چاپ و نشر آثار آیت‌ا... جوادی‌آملی را برعهده دارد، در مجموعه تالیفات سال ۹۳ خود، اقدام به انتشار اثری با موضوع فاطمی به‌نام «فاطمه؛ اسوه بشر» کرده است که برگرفته و تنظیم‌یافته از آثار ایشان در معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س) است.

به گزارش شهرآرانیوز - ستودن فاطمه‌ زهرا (س) همواره از بحث‌ها و موضوع‌های محوری در سخنان و آثار آیت‌ا... عبدا... جوادی‌آملی است که در فرصت‌های گوناگون به آن پرداخته شده است. مرکز نشر اسرا که مسئولیت چاپ و نشر آثار آیت‌ا... جوادی‌آملی را برعهده دارد، در مجموعه تالیفات سال ۹۳ خود، اقدام به انتشار اثری با موضوع فاطمی به‌نام «فاطمه؛ اسوه بشر» کرده است که برگرفته و تنظیم‌یافته از آثار ایشان در معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س) است.

این ناشر در بخشی از مقدمه کتاب یادشده نوشته است: «سهم فاطمه (س) در ماندگاری دین، بسیار عظیم و سنگین است؛ در روزگار بعد از رحلت رسول (ص) که خورشید وجودشان افول کرد، تنها ستاره‌ای که در آسمان غبارگرفته اسلام سوسو می‌زد و با صدای حزین و آرامش، دل‌ها را مشتاق نگاه می‌داشت، فاطمه (س) بود. در دوران سخت حاکمیت سقیفه که با حبس و زندان بردن غدیر همراه بود، تنها ناله‌ای که ماند و فریاد شد، صدای دختر رحمه‌للعالمین بود که با کمال شهامت و شجاعت، از دین و ماندگاری آن توسط حضرت علی (ع) می‌گفت و حقانیت او و بطلان دیگران را صلا می‌داد.

از آنجا که شخصیت ستودنی فاطمه (س) و نقش به‌یادماندنی ایشان در حساس‌ترین فراز تاریخ اسلام باید همواره زنده و پویا باشد، سعی و تلاش مراکز دینی و فرهنگی که از منبع جوشان قرآن و عترت مایه می‌گیرند، در شناخت صحیح و شناسایی درست ایشان، بایستی اصیل و ناب باشد.»

کتاب «فاطمه اسوه بشر» شامل پنج بخش است. کتاب در فصل نخست با عنوان «کلیات» به بیان مباحثی با عناوین ضرورت شناخت اهل‌بیت (ع)، گستره شناخت اهل‌بیت (ع)، اهل‌بیت (ع) بهترین الگوی هدایت، فاطمه (س)؛ آینه تمام‌نمای اهل‌بیت و فاطمه (س)؛ الگویی فراتر از زمان و مکان پرداخته است. بخش دوم کتاب به بررسی فضایل و مناقب اهل‌بیت (ع) و حضرت فاطمه (س) اختصاص یافته است. «حضرت فاطمه (س) در آینه قرآن»، نام بخش سوم است که طی آن، فاطمه (س) در صفای آینه وحی و به روایت آیات و سوره‌هایی، چون آیه تطهیر، آیه مودت، سوره کوثر، سوره قدر و سوره دهر معرفی شده است.

کتاب در بخش چهارم به بررسی و تبیین سیره حضرت فاطمه (س) در ابعاد علمی و معرفتی، تربیتی و آیین همسرداری و اجتماعی و سیاسی پرداخته است. بخش پنجم کتاب نیز به طرح هفت پرسش و پاسخ درباره حضرت فاطمه (س) اختصاص یافته است.

پرسش‌هایی چون «چرا فاطمه (س) با این همه مقامات و فضایل به‌عنوان پیامبر برگزیده نشد؟»، «چرا در بین ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۴ معصوم فقط یک زن وجود دارد؟» و «چگونه ممکن است که حضرت فاطمه (س) پیش از آفرینش امتحان شود؟» ازجمله سوالاتی است که در این بخش به آن‌ها پاسخ داده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->